Vårtecken!

Idag red jag med Heidi/Zeppolin. Vi red upp vid klätterbacken och sedan på en grusväg (vilken jag inte visste att man kunde komma till från det hållet som vi red från) med jättedåligt underlag där vi travade. Sedan skrittade vi en bit genom skogen och därefter galopperade jag bakom Zeppolin som travade. Han tyckte det var jättejobbigt att galoppera långsamt men han gick väldigt bra då :) När sedan Zeppolin också galopperade gick han därimot inte lika bra för då var det kul att springaaa. Vi red förbi "ingången" hem för att trava av dem, men jag galopperade en liten kort bit till för att han skulle avsluta galoppen med att gå fint, vilket han gjorde :D Sedan travade vi en kort bit, men jag ville trava lite mer så vi vände och travde tillbaka. Han var megaseg eftersom Zeppolin fick gå hem och på hemvägen var han superpigg och jobbig. Mindre kul avslut. Skrittade honom på korta tyglar en stund och då gick han fint i alla fall. Sedan ledde jag honom ca 10 min för hand! :) duktig idag!

Sedan fick han vara i hagen ca 2 h innan jag tog in honom igen så lasttränade vi kanske en kvart. Mirre var jätteduktig med själva lastningen, men han är fortfarande inte helt att lita på att han inte backar ur när han väl står inne. När man står där (spear ingen roll hur länge) så känner man ganska ofta att vilken sekund som hellst backar han ut igen, vilket han ofta gör. Men några gånger kunde vi sätta på bommen i alla fall!

logga


Kommentarer
Postat av: my

Jaa du jag borde kanske lastträna Santi? Han ska ju tydligen försöka lägga sig ner när han blir pressad, inte kul!! Fast om man försöker lastträna och det går dåligt så kommer han ju aldrig komma in i transporten sen på själva tävlingsdagen... :S

2011-03-05 @ 21:55:42
URL: http://mysamuelssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0