Ridning; torsdag-lördag

I torsdags hade mirre o jag rött tema när vi red! Vi red traktorvägen och sedan lilla rundan, det gick ganska okej :) Bäst var såklart på hemvägen som vanligt, och jag fick väl ihop honom hyffsat åtminstonde. Jag travade av i lätt sits och han var mjuk och fin tills jag fick för mig att försöka få lite mer steg/shwung, men då fattade han galopp några gånger (även fast jag knappt gjorde nåt, drev liiite mer än jag höll emot) och sedan gick han inte lika bra längre efter det, haha. Han behöver vara helt lösgjord för att få bra gång i traven, men det var ju värt ett försök. Man får asbra känsla dom gångerna han går så :D

I fredags (igår) så var det snöoväder och egentligen var väl inte nån av oss sugen på att ge oss iväg. Men men bara att klä på sig ordentligt, bita ihop och ge sig iväg! Vi red åt vänster - travade hela vägen bort, galopperade på bomvägen (full fart eller tvärstopp, och sur) och travade sedan tillbaka. Flera skrittpauser såklart. Han gick ganska bra i slutet innan jag saktade av :)

Idag så klättrade vi upp för klätterbacken. Mirre var duktig och skrittade hela vägen upp trotts att han tycker att det är superduperjobbigt! Sedan travade vi på vägen som bär hemåt, men red förbi avfarten hem. Skrittade en bit och galopperade sedan och saktade av efter ungefär halva traktorvägen. Pausade en stund och galopperade sedan traktorvägen tillbaka. Fin sista biten i galoppen! Trav hela stigen sen innan jag hoppade av och gick med honom för hand hem.

logga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0