Hiss & Diss

Hiss
- Mirres box har varit lättmockad flera dagar nu!
- Första vårtecknen. Lite varmare, tunnare täcken och videungar!
- Mirre har varit ganska duktig senaste gångerna vi har lasttränat. Jag litar inte helt på att han står kvar så man kan åka, men vi får in honom i alla fall.

Diss
- Det var rea på sporren på den hjälm jag spanat på länge nu. I verkligheten var den dock obekväm och mycket fulare än på bilderna.. Tur att jag aldrig beställde den då.
- Mirre är inte alls rolig att rida nu. Han har väl blivit "förvildad" av att vara sjuk en period och att rida ut rakt fram sedan början av november. Antingen så drar han som fan (sticker t.o.m ibland) eller så är han otroligt seg och spänd. Lyckas man dämpa tempot så blir han jättetrippig och irriterad så man måste driva jättemycket också och då tappar man honom lätt eftersom han försöker med att dra igen :D Roliga förutsättningar när man inte kan lösgöra på samma sätt som på en ridbana. Man inte ens göra skänkelvikningar för stigen är jättesmal. Man kan ställa höger och vänster, det är allt, men mirre är så spänd, stark eller spänd hela tiden så inte ens det är lätt.. Inget är ju hans fel egentligen men jag klarar inte av att rida honom bra, och det suger ju!
- Mirre är så svårlastad
- Jag kan räkna på en hand hur många gånger jag har ridit på en ridbana/ridhus på mer än 4 månader. och jag har inte tränad sedan oktober.

logga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0