Dagens ridpass x 2

Idag åkte jag till stallet vid 11-tiden och testade rida Jolly en stund för att Frida ville se hur han betedde sig med någon annan. Jag är ganska dålig på att rida nya hästar och jag passar inte med så många (enligt mig själv i alla fall), men det var kul ändå även fast det inte gick så bra ;P Red kanske 10-15 min och det var första gången så man kan väl inte kräva så mycket. En jobbig sak dock var att jag red i en barbackasadel utan framkant och ett jättestort bakvalv i kombination med att Jolly har huvudet ganska lågt och att jag redan är dålig på att sträcka mig. Ni kan ju tänka er hur snyggt jag satt - or not, haha.

Mockade och fixade medans hästarna åt lunch och sedan tog jag in Mirre. Vi red ett pass på banan idag! Först skrittade vi fram i ca 15 min innan vi gick dit upp och skrittade lite på korta tyglar en stund. Vi var uppe på banan typ en halvtimme och jobbade alla gångarter. Red lätt i traven och stod upp i galoppen. Red mest på volt eftersom det var där underlaget var bäst. Sedan ledde jag honom för hand 10 min. Passet blev sammanlagt ca 55 min. Han var så duktig så <3 Vi var supersnygga idag också, hihi. Välmatchade (y)

logga

Kommentarer
Postat av: Frida

haha, ta en annan sadel nästa gång! obekväm :(



vad hade ni för outfit? ;D

2011-03-10 @ 19:08:34
URL: http://equest.blogg.se/
Postat av: Matilda

SV: jag kan skriva på msn eller fb ang. Gucio <33

2011-03-10 @ 21:27:41
URL: http://matildaschenning.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0