Dagens ridpass

Idag red jag upp för klätterbacken - den är brant och lång, och han höll sig i skritt hela tiden så det är riktigt bra jobb och ger antagligen mycket mjälksyra. (Jag red dock där även fre + lör så nu får det nog vara pause därifrån ett tag). Sedan skrittade vi lite till innan vi travade en ganska lång bit. Han var springig och stark, svår att dämpa tempot på och blev väldigt trippig när man lyckades. Jag fick driva mycket för att försöka lösa det, men då försökte han med att dra igen. Haha, jättekul, nejdå men det gick väl hyffsat några steg ibland. Sedan galopperade vi fram tills kalhygget. Tog lite pasue, och lite trav innan vi tog andra galoppen. Tänkte vända vid kurvan men då vart mirre "jätterädd" för en tallgren på marken (som han förövrig åt på igår när den låg på ett annat ställe) precis när det var dags att vända . Han fullkomligt vägrade gå och vi bråkade ett tag, jag ville inte ge mig trotts att det ändå var dags att vända, han ska inte vinna över mig. Självklart var han helt omöjlig när han väl bestämt sig. Jag var inte glad på honom om man säger så och kastade mig av och då gick det bra att gå.. Som "straff" fick han gå en bit till, fram till vändplan. Sedan gick vi genom skogen tillbaka. Och travade när vi kom till stigen igen. Vi var ute ca 1 h och 15 min, tjaffset tog ju tid och att sadla om och hoppa upp och att rida den lilla extrabiten.

Det gick hyffsat (om man bortser från "bråket" som inte är ok) idag ändå, jag brukar klara honom sämre än såhär när han är på draghumör.. Imorgon ska jag nog bara skritta barbacka. Han har gått ganska hårt alla dagar och klättrat mycket.

logga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0