Tömkörning



Idag så tömkörde jag mirre. Orkade inte rida, hehe, men han måste ju få röra sig speciellt nu när han sätts igång, annars kan vi aldrig börja träna! Och jag kan inte vara egoistisk mot honom - hästens behov kommer före mitt.  

Började med att gå med honom för hand längst vägen ca 5 min. På vägen tillbaka tog jag tömmarna och försökte jobba honom i form, varva ställning åt höger/vänster och rakriktning. Han hade bra bjudning men var jättetjaffsig i munnen och tog bettet och slängde upp huvudet hela tiden. Ganska störigt, hellre med huvet uppe i luften och still än ett evigt kastande.. Gick sedan upp på banan. Där va det typ ett ton snö så mirre vart inte direkt mer arbetssugen, han hatar att jobba i snö, haha. Det vart lite skritt och lite trav på volt. Han vägrade att ta yttertömmen i främst höger varv. Han tog inte stöd och bara drog in mot mitten utan att varken spö eller ökat ytterstöd unde få honom att stanna kvar på volten.. Ibland drog han utåt istället och försökte smita därifrån till ingången.. Jaja, när han inte gjorde något av detta eller bara stannade så jobbade han fint <3

logga

Kommentarer
Postat av: jag!

latmaskmirre!

2011-01-04 @ 18:07:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0