Rajdning

Kom på att jag inte skrev vad jag gjorde med mirre igår. Då red vi till parkeringen som en liten nyårsdagsutflykt. I skogen påvägen dit så blåste det massa så snön på träden regnade (!) ner i stora snöklumpar. Såg ganska häftig ut runtomkring oss men det var en jävla tur att det inte träffade mirre på rumpan - då hade han nog stuckit. Nu var han bara lite spänd, men eftersom han är så sjukt snäll så höll han sig (dock nätt o jämnt) i skinnet.

När vi va framme jobbade jag ett tag på volten i skritt, varavade att ställa utåt och inåt. Sedan jobbade vi i trav ganska mycket, men med många avbrott pga att massa bilar kom och åkte och att jag pratade med ett par :) Det gick väldigt dåligt att rida.. mirre va väldigt springig och väldigt tjaffsig i munnen = väldigt ostadig. Det hjälper ju inte att jag rider som en kratta heller! Efter 25 min kanske så började vi ta oss hemmåt. Galopperade en kort bit på vägen hem också

...

Idag red mamma o jag ut tidigt på morgonen. Jag red månen idag, mamma Mirre. Mirre hostade ganska mycket idag, tyvärr. Jag blir inte klok på detta - innan idag har han knappt hostat på 1-2 veckor.. Vi klättrade, travade en del och galopperade väldigt kort. Efter det så mockade o ströade jag åt båda hästarna och gjorde deras mat o vatten. Sedan städade jag endel. Var i stallet sammanlagt 6 timmar :D


Kommentarer
Postat av: Frida

nej hostade han? hoppas att det bara var tillfälligt! stallet äger, 6 h är bra det!

2011-01-02 @ 17:21:09
URL: http://frajdolajnien.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0