Ihopsläpp

Kom nyss hem efter att ha släppt ihop månen med mirre och alfur. Dom hinner bara vara tillsammans i typ 2 h eftersom hästarna går in kvart i 5 så någon måste nog kolla dom i morgon vid utsläpp också! Det gick i alla fall ganska bra förutom att mirre betedde sig som typ en hingst.. Han pep, skrek, hoppade, studsade, grävde och stampade mot månen som ett brydde sig ett skit eller rörde en fena, haha han verkade knappt märka mirre. Sedan gick han och ställde sig jättenära alfur (som såg ut som en huggorm för han gillar inte mirre) för att försvara sin "ägodel". Man skulle nästan tro att mirre trodde alfur var ett sto som han skulle ha för sig själv (mirre älskar ston), men jag tror mer att mirre har blivit maktgalen. Alfur är typ bland de första mirre är högre i rang än, och han verkar typ tycka att det är jättekul. Och nu när fusse inte är i hagen för tillfället så är han högst i rang och då vill han säkert gärna bestämma över måne också! Hoppas det går bra nu, mirre verkar vara den ända som gör något och han har ju i alla fall inte brodd, så det kommer säkert gå bra.

Jaja, nog med det. Jag stannade kvar ett tag i stallet sedan (mamma hade fixat mocka, all mat och vatten och ridit) och städade i princip klart sadelkammrarna, tog in en torvmix på upptining och ställde ut lite saker på logen. Sedan skrev jag att dem som har intag ska ta av mirres benskydd - så hoppas dom ser det och kommer ihåg det för dom ser typ ut som snöklumpar och kommer säkert börja klia när det smälter till vatten.. Hann inte gå och ta av dem själv för jag skulle få skjuts av Li hem.

Imorgon ska jag nog rida till parkeringen med mirre. Jag hatar all snö och hästarna blir ju typ helt slut och kan säkert lätt bli överansträngda, dock måste jag rida i massa snö på vägen dit. Hoppas det inte snöar eller blåser så rider jag nog barbacka :) Sedan ska jag plocka in sakerna jag rensade ut ur sadelkammaren antingen hem eller in i skåpen på logen. Och sätta upp en eller två krokar + en förvaringssak att hänga i taket   

logga   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0