Gårdagens

Igår (fredag) så började jag dagen med att gå upp 04.50 och sedan gå ca 15 min morgonprommenad till skarholmen för att ta bussen 05.20 till jobbet.. "Härligt"! dock så var jobbdagen kort och inte så mkt att göra så jag var i stallet runt 12.30.

Mamma hade fixat det mesta men jag hjälpte till att hämta en hösilagebal och packade hösilaget. Städade även i sadelkammaren så nu är jag nästan klar med det (y) Sedan tog jag in mirre och skulle rida, borstade o ryktade. Han var så otroligt seg när vi red iväg, man kände verkligen att han skulle stanna och vända när som hellst, typ 0% lust fanns. När vi nästan var framme vid vägen så stannade han helt. Ingetting kunde få honom att röra sig frammåt, antingen stod han helt still eller så backade han och försökte vända. Hur länge som hellst försökte jag få honom åtminstonde fram till vägen och vinna men det var helt omöjligt. Det ändå alternativet var att hoppa av och formligen släpa honom fram till vägen och in i skogen. Sedan vägrade han stå still när jag försökte komma upp och han var helt gratis. Tillslut kom jag upp - helt slut och typ genomsvettig, spagethiben.

Skrittade bortåt hela vägen för han var så seg (en snigel hade varvat honom) så jag orkade inte ens försöka mig på en högre gångart. På tillbakavägen var han jättepigg istället. Travade en kort bit, tog lite galopp, lite pause och travade resten av vägen - allt detta på lite mer än 5 min :) så det vart mest skritt idag. Värdelös ridtur som jag hellre hade hoppat över!

Sedan hämtade mamma mig så åkte jag hem och bytte om innan jag träffade Linn på centralen. Vi kollade typ på Let's dance och sedan somnade vi en stund senare , haha vaknade påklädda 03.30 ovanpå överkastet i min säng. Nu ska vi hinna baka mockarutor innan jag måste dra till stallet för ihopsläpp med månen in i mirre/alfur/fusses hage :) 

logga


Kommentarer
Postat av: jag!

Haha - du ser - han kan vara dum med dig oxå :D Skönt stt inte bara jag blir drabbad! (haha - snigel hade varvat .... hahahaha)

2011-01-08 @ 15:51:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0