En filmsnutt


Idag red jag barbacka m. skrittäcke över benen. Destination: parkeringen.

Det tog ca 25 min att skritta dit (15 min rallyskritt hem) genom skogen för bus var jätteseg, haha. Han var jättespänd i början och varierade med att vara staty med bankande hjärta och att takta och stressa runt.. Jag fattar inte vad han kollade på, hästar är lite knäppa. Tog en väldigt kort prommenad in i skogen för att försöka få honom att varva ner, men sedan kom mamma när vi kom tillbaka och då vart han bättre :) Efter det vart han lite spänd/rädd någon enstaka gång men inte mer än så.

Jobbade ganska länge i skritt kanske 10 min, och sedan ca 10 min trav. Jobbade bara vanligt på volt. Han kändes mycket bättre än tidigare sedan han började sättas igång från den ofrivilliga skrittvilan, man får så bra kontakt o inverkan barbacka! Jag tycker han gick fint idag och jag är nöjd :D Visst kunde han vart mkt stadigare, haft huvudet mer stilla, jag hade kunnat sitta bättre m.m vilket vi brukar ha problem med annars också. (Han är stadigare och lite mer löshjord i höger varv som ni säkert ser). Men man får ju även tänka på att han har nästan bara ridit ut rakt fram november och december (och mer än 3 av de veckorna på slutet var bara skritt på långa tyglar) pga underlag och hosta, men nu håller jag ju på att sätta igång honom som sagt.
 
logga


Kommentarer
Postat av: Frida

kul med film :D parkeringen ser ju bra ut!

2011-01-06 @ 09:19:32
URL: http://equest.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0