Dåligt med ridning

Jag kan inte rida just nu pga av underlaget. Mirre halkar hela tiden, och lyckas man komma till ett ställe där han inte halkar (det går nästan inte) så är det jättehårda bucklor eller skare = går knappt att skritta = typ ingen idé att försöka..

Sist han gick hyffsat ordentligt var i söndags då han fick trava litegrann. Dagen innan var det westernträning så då fick han ett bra pass! Men denhär veckan har jag inte kunnat rida även fast jag försökt och vill, allt pga plusgraderna och regn.. I måndags så skrittade jag med frida och jolly, tisdag fick han vila för det var en vecka sedan och det var glashalt, onsdag fick han vila av samma anledning som tisdag + att jag inte hann + att han skulle få vila efterom han kanske skulle blivit öm av att bli skodd och idag försökte jag mig på en skrittur som inte alls var rolig :( Jag kan dessutom bara hålla till i reservatet - han klarar inte att gå till andra skogen och där kanske det är bättre underlag?

Och inte kan vi åka till ridhus heller. Mirre går inte att lasta och jag vill inte åka med trailer på stallvägen som är som en skridskobana..

logga

Kommentarer
Postat av: Matilda

Gucio ramlade och hamnade på sidan idag :/ ush.. jävla väder!

2011-01-20 @ 21:07:02
URL: http://matildaschenning.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0