Dag 6 - Det här äter min häst varje dag

Jag har räknat ut min foderstat på hippocampus. Grovfodret har bra värden för utfodring av häst, så man kan få en ganska optimal foderstat till sin häst med detta hösilage (=mkt grovfoder och lite/inget kraftfoder). Jag behöver bara ge mineraler till mirre utöver hösilaget, men jag ger även morötter och pyttelite betfor för att han ska få något i krubban. Om man kan göra en foderstat med bara grovfoder så är det de bästa och naturligaste för hästen :)

MIRAMIS FODERSTAT:
Morgon: 2 kg hösilage, 1 dl betfor
Lunch: 3 kg hösilage
E.m: 3 kg hösilage, morötter
kväll: 5 kg hösilage, 1 dl betfor, 1 dl mineraler



logga


Kommentarer
Postat av: frida

han får ett kg hösilage mer än jolly :)

2011-01-01 @ 17:40:58
URL: http://equest.blogg.se/
Postat av: Michelle

Sv: Ah, jag har räknat ut foderstaten med något sånt dära program och gått igenom den med min tränare som är väldigt kunnig inom foder och har massa olika hästar då hon har uppfödning + elit ryttare :)

Och så går han väääldigt bra på det fodret och höet som han får nu så det finns ingen anledning till att öka :)

2011-01-01 @ 18:33:42
URL: http://dressyrgalningen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0