Dag 10 - Mina drömmar

Min dröm är bo på en gård med eget stall där jag fick bestämma. :D

Om jag ska utvecka det lite så skulle jag vilja ha 2 stall på gården - ett privat till mina och familjens hästar, och ett för inackorderingar. Mitt stall ska sitta ihop med ridhuset på ena långsidan. Sedan skulle det finnas en stor hoppbana med alltid hinder framme, och en normalstor dressyrbana. Kilometerlånga underbara ridvägar. Stora hagar med varierad teräng och vindskydd. Jag skulle ha hästar som hobby, för att det är kul. Träna och tävla på lagom nivå. Eventuellt ha avel på hobbynivå med 2-3 ston med bra stam. Stallregler och rutiner kanske jag inte behöver ta upp här, men jag har mina bestämda åsikter ;P

En annan dröm som inte har direkt med min hästframtid att göra är att jag vill bli djursjukvårdare (smådjur). Jag har testat på det och gått en 6 veckors intensivkurs i skolan, och efter den så visste jag att det var det jag vile bli. Innan var jag helt förvirrad, haha. Allt vi fick göra var roligt, och jag kände faktiskt att jag var bra på endel saker, att det liksom föll sig naturligt hur jag skulle göra och det var enkelt. (Väldigt ovanlig känsla för mig då jag oftast känner mig dålig på allt, att allt är svårt och att jag inte fattar hur man ska göra. Värdelös är jag på det mesta.) Jag måste bara jobba på min sociala fobi eftersom det är mycket kundkontakt, och komma in på utbildningen såklart.



logga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0