Veckans två första dagar


Var helt opepp på att blogga igår. Förutom att vara i stallet så gjorde jag ändå inte så mycket, men jag pratade i telefon och träffade my som precis kommit hem från usa :D Jag och mamma red ut med mirre och månen på morgonen. Det gick dåligt.. mirre var supermagahyperpigg påväg hem, han fullkomligen kastade sig iväg. Och han blev bara sur och studsade om man försökte sakta av så jag fick tyvärr ta tag i honom tydligt för att han skulle lyda. Det blev många gånger eftersom han vägrade fatta höger galopp. Jag fick inte ens en chans att göra tydliga högergalopp-hjälper för han bara sköt iväg så fort man saktat av och snuddade honom. Tillslut var mitt enda krav att han åtminstonde skulle fatta högergalopp och hålla den en bit utan att "skena" eller byta. Gick tillslut - duktig hest. Dock ingen superridtur som sagt. Mamma och jag var irriterade på varandra osv.

Idag jobbade jag och sedan åkte jag till stallet och fixade allt samt borstade (vilket jag gör varje dag oavsett om han vilar eller inte) Bus som hade vilodag. Sedan åkte jag till my en snabbis och snackade - trevlig! En stund senare ämtade mamma mig så åkte vi och tog in hestar! Nu ska jag mata kaninschen och sedan kolla om det finns något bra på tv.

Seeyaaaa
logga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0