Tidig stalldag

Idag åkte jag till stallet vid 7 på morgonen. Jag fixade maten medans Bus åt upp sista hösilaget, Sedan borstade jag och sadlade så gick vi ner till en hage (vi kan inte gå till skogen). Motionerade typ 40 min kanske, men mer än 10 av de minuterna ledde jag honom.

Det var kanske 1 dm snö. Låter kanske inte så mkt men den var riktigt tung faktiskt. Jag höll mig på en volt vid ingången där det var lite bättre i alla fall. Mirre tyckte det var jobbigt så det vart mycket skritt och skrittpauser. Han orkade några varv i trav eller galopp sedan tvärstannade han. Jag skrittade av honom för hand sedan, inte så länge efterom jag tycker att det är bättre att han överlever än att han skrittar 10 min, Det är verkligen så sjukt otroligt halt..

När jag tog ut honom igen sedan så la jag ut lite torv att gå på, men sista biten var hal ändå :/ Fy fan vad jag är trött på det här. Vi har haft mirre i 3 vintrar och det har aldrig ens vart i närheten av såhär vidrigt. Mockade sedan och fixade det sista. Nu är jag hemma men jag ska väl tillbaka sedan vid intaget antar jag.

logga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0