Ridhus

Idag åkte vi till ridhuset med Mirre. Han gick in i trailern på en gång, helt utan bråk :D Jag lastade ur honom halvt ett par gånger och även helt kanske 2 gånger. Jätteduktig. Sedan när vi lastade ur vid ridhuset så tog vi ur honom utan mer träning för han blev lite stressad när de byggde och sågade utanför. Lastningen hem gick faktiskt inte lika bra. Han gick på på en gång och väldigt lätt men han backade ut hela tiden speciellt när vi kom med bommen (igår och påväg dit ville han typ inte ens backa). Efter ett inte allt för långt tag så stod han still o lät oss sätta på bommen i alla fall! När vi kom hem så fixade vi klart stallet medans han stod i transporten och åt. Sedan lastade jag ut honom helt och tog in honom 2-3 gånger bara i vanlig grimma och kort grimskaft, dock testade vi ej med bommen men vi får hoppas han slutar med sitt backande - han gillar kanske inte att åka trotts att han är valdigt still och lugn i transporten?

Själva ridningen gick ganska bra. Jag han bara rida kanske 35-40 min och minst 20 min av det var skritt. Gjorde lite sidförande i skritt och testade bara nån öppna och sluta i varje varv. I vänster var det lätt med öppna och svårare med sluta, och tvärtom i höger varv. Travade och galopperade på volten. Han var lite tuggig och ostadig i traven. Fin i galoppen! Sedan tog jag lite förvänd galopp i båda varven - höger var han superfin i, även vänster men där blev han lite stark och något lång. Sedan travade jag av!

Nöjd med galoppen! Traven fick jag inte loss honom så bra i men jag jobbade inte det särskillt länge heller eftersom vi inte hade så gott om tid. Det blir mer ridhus i veckan så vi får hoppas vi har mer tid då ;)

logga


Kommentarer
Postat av: Frida

Hoppas det håller i sig :)



sv: jaa, fast jag har ju inte hittat nåt bra träningsläger än :P

2011-02-11 @ 21:22:38
URL: http://frajdolajnien.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0