Helgen

Superskönt med en lugn helg utan något speciellt att göra :) Har typ vart i stallet (såklart) och inte mycket mer!

Igår red jag ut ca 1 h genom reservatet, förbi parkeringen och på grusvägen där. Mirre var pigg redan på bortvägen faktiskt, men hemsk på hemvägen. Han kunde absolut inte skritta - var man inte beredd så började han trava och sedan gick han knappt att bromsa utan taktade bara. Han drog som en tok i både trav och galopp, det var verkligen inte kul. På hemvägen vände jag 2-3 gånger och red en bit bortåt igen och då gick det lite bättre. Men flera gånger var jag verkligen tvungen att ta tag i honom "på skarpen" och till och med styra rakt in mot skogen för att få stopp. Jag hatar att han börjat sticka med mig.. När jag kom tillbaka så var mitt ena bakskydd borta (såklart mina favoritskydd) så då blev man ju ännu gladare.. Gick tilbaka hela vägen vi ridit (typ 1 h i halvdjup och knölig snö) utan att hitta det. Jättetråkigt att det är borta :(

Idag var jag i stallet på morgonen. Lånade ett pelham och red traktorvägen och skogen tillbaka. Mirre stack inget idag, så det hjälpte ju. Eller jag galopperade bara kort på tillbakavägen, men då drog han inte iallafall. Men även om det hjälper mot att han sticker så gillar mirre (och jag) inte alls det bettet. Det var skönt att han lyssnade förhållande på så hjälper, men han blir helt stum och stel, går med huvudet rakt fram som en pinne och går inte att ställa, och det är ju mindre kul.. Så kom jag ihåg att det var sist vi testade för nåt år sedan också, men då avskydde han det också. Nu var det inga protester på så sätt i alla fall. Imorgon ska jag kanske köpa ett kimblewick och testa.

logga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0