Friluftsdag



Imorse var mamma, jag och elise i stallet. Elli hade friluftsdag men ville inte åka skidor eller pulka så hon valde ridning och följde med oss :)

Vi borstade och sadlade mirre så fick hon rida ca 25 min på vägen fram och tillbaka till bron. Båda var duktiga :D sedan red jag upp till skogen med mirre (ca 45 min) till höger och ca halva traktorvägen. Ganska mycket trav och galopp. Mirre var inte så seg på bortvägen idag, han va lagom pigg hela tiden och det var bra underlag :D

När jag kom tillbaka hade dom mockat, gjort vatten och sopat. Vi tog ut mirre och lunchfodrade alla hagarna. Sedan plockade jag undan, putsade träns, sopade där mirre stått, gjorde hö, fixade em-hinken och tog ut vatten till hagen. De andra 2 hämtade en hösilagebal och gjorde alla påsar och hinkar + sopade småstallen. Tiden gick typ jättefort så vi var i stallet ca 3½ h även fast vi var 3 stycken :>

logga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0