Jobb & stall (onsdag)



Igår var en fullspäckad dag, precis som vanligt alltså.

Jag jobbade fram tills 14.00 och sedan skyndade jag mig till stallet och tog in mirre för att rida. Vi fick stå i spolspiltan när jag gjorde ordning för det va typ fullt i stallet, men mirre var duktig och gick in där och stod still :) :) Det var så varmt, vindstilla och ingen nederbörd så mirre fick vara utan ländtäcke och lufta pälsen, hihi.

Jag ledde honom upp till vägen för det var ganska halt, dock var det halare än vad jag trodde, om jag vetat hade jag nog inte vågat gå till skogen. Men ja det var redan "försent" när mirre ville gå på sidan av vägen i en uppförsbacke (där det var jättehalt) istället för att lyssna på mig och gå i mitten på det grusade, så han halkade ganska mycket vilket var jätteläskigt och jag var tvungen att försöka få tillbaka honom till mitten igen, och då halkade han också, men när vi väl var där så var faran ganska över åtminstonde. Hade han gått kvar på sidan hade han nog ramlat, så jag var tvungen att testa. Sedan funderade jag på om jag verkligen skulle rida eller inte. Eftersom vi kommit förbi faran kunde vi likabra göra det, det skulle j bli lika svårt nu som sen att komma tillbaka till stallet igen. Vi red kanske 45 min i alla gångerter. En liten bit på kalhyggevägen och sedan tillbaka. Nu var det kalhyggevägen som var bättre, upptrampade stigen i skogen hade blivit lite hård, men det fick gå ändå. Det gick inte så bra att rida, men jag är bara glad att han överlevde isen både dit och tillbaka :/

Nu blir det väl vila tills isen smält eller det kommit snö. Vi kan ju inte ens lasta mirre, och skulle vi kunnat så är det för halt då han står på 2 ben ganska mkt. Och han kan typ inte ens gå till hagen. Jag är jätteorolig hela tiden för honom, men jag får försöka vara där vid åtminstonde intagen, men hellst utsläppen också men jag kan typ inte. Stackars häst :/

logga




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0