Dagens ridpass



Idag var det riktigt fint väder! Hade tänkt rida upp till skogen, men vägen upp dit var fortfarande inte plogad (eller den var plogad igår, men den blåste igen typ direkt efter) så jag orkade inte testa. Mirre är nämligen vääääldigt seg på bortvägen och så hatar han att gå i snö. Så ni kan ju tänka er kominationen! Jag hade behövt gå själv, vilket hade varit okej (eftersom det inte är så lång bit) om det inte varit så att jag skulle fått ungefär 1 ton snö i skorna, haha. Det får bli skogen på måndag eller tisdag istället! Idag red vi på vägen igen..

Vägen är lite hård även fast det är täckt med (plogad) snö, men den dög, inte hal i alla fall. Red 1 h, men ledde honom de sista 10 min av den tiden. Alla gångarter idag! Testade faktiskt galopp idag, och det funkade. Han var lugn både bortåt och hemmåt vilket var en förutsättning annars hade han inte fått galoppera. Det kanske var en risk men han halkade inget alls i alla fall.

logga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0