Barbacka

Idag red jag barbacka på ett schabrak m. täckesgjord runt (vilket inte gick så bra för det gled bara längre o längre bak.. tur att inte gjorden satt nåt hårt iaf annars kanske det inte är så skönt). Vi testade rida nästan hela lilla rundan men den var inte så bra så vi red halva traktorvägen fram tills backen typ o sedan tillbaka också. Travade endel och galopperade lite på bortåtvägen. Mirre var lite mer jämn i bjudningen idag - inte natt o dag på bort och hemväg alltså, haha, men såklart lite piggare hemåt.

Vi skulle egentligen lasttränat mirre med malin idag men det blir imorgon istället. Om han går in får vi se om det blir ridhus eller inte. Han kanske borde "få beröm" att slippa åka om han är duktig. Men jag har inte betsämt mig så vi får som sagt se!

Mamma o jag kom tillbaka från kvällsfodring i stallet för en stund sedan :) Nu ska jag snart sova för jag jobbar i morgon.

logga

Kommentarer
Postat av: Frida

jag tror att schabraket gled just för att du inte hade en riktig gjord som var hård spänd :)

2011-02-08 @ 09:54:17
URL: http://equest.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0