Ännu mer snö..

I torsdags jobbade jag innan jag åkte till stallet. Då hade det gått från att snöa litegrann till att bli snöstorm. Tur att mirre hade planerad vilodag, det hade inte vart kul att behöva rida i detta för någon av oss :) Jag borstade och ryktade och torkade halsen med en handduk så han kunde ha halsen när han gick ut igen.

Igår (fredag) så var det inte plogat när jag skulle gå till bussen vid skarholmen kl. 05.30, så jag fick gå mitt på stora bilvägen i spåren som bilarna kört upp, haha. Efter jobbet blev det stallet såklart och idag var jag "tvungen" att rida :) snöstormen som vart på morgonen hade i alla fall slutat, men det blåste som faaan fortfarande. Mirre och jag red ca 45 min på bilvägen fram och tillbaka 2 grr. Travade mycket, men ingen galopp. Det var helt ohalt men jag vågade inte chansa utan broddar. Skrittade av honom för hand sedan. Sedan hade vi intag!

logga


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0