Uteritt

Idag red jag ut med mamma/måne och frida/jolly i ca 1 timme eller lite mer. Vi red upp för klätterbacken och sedan en ny runda jag aldrig ridit förut och när vi nästan var hemma tog vi öglan också :)

Vi travade ganska mkt, men även litegrann galopp. Haha det var inte direkt planerat eftersom mirre just nu håller på att sättas igång.. men ja, han tog saken i egna hovar och fattade galopp av sig själv och for iväg! Han är ganska lättkontrollerad men jag orkade inte bry mig så han fick galoppera, thithi. Han var jättepigg och full med överskottsenergi idag, och kunde absolut inte stå still. Det vart mycket ökad trav och "tjuvgaloppfattningar". Tur att mirre har sån bra kondis, och han inte tappar den så lätt.

Riktigt oseriös ridning idag där han fick göra lite som han ville med tempo och form, haha. Imorgon inleder vi dock året med ett lätt "dressyrpass" på parkeringen! Önska mig lycka till, för han kommer vara stel och försöka komma undan. Blir nog mkt skritt o lösgörande (y)

logga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0